epsilon-ksztalt-nauczyciele-1

tematyka szkoleń dla nauczycieli

Jako zespół doświadczonych praktyków – psychologów, pedagogów, terapeutów – pracujemy od kilkunastu lat w licznych szkołach wielu miast Polski. A realizacja naszych autorskich, rekomendowanych programów profilaktycznych pozwala nam na obserwację życia szkoły
od wewnątrz i stałe poznawanie najaktualniejszych potrzeb kadry pedagogicznej. Oferowane przez nas szkolenia stanowią odpowiedź
na aktualne potrzeby szkół i nauczycieli. 

 

Wiemy, że NAUCZYCIELE POSIADAJĄ OLBRZYMI POTENCJAŁ i duże kompetencje, dlatego chcemy je rozwijać i wzbogacać
Wiemy, że NIEZWYKLE WAŻNA JEST ATMOSFERA SZKOŁY, dlatego stawiamy na budowanie pozytywnych relacji w zespole nauczycielskim i zespołach uczniów
Wiemy, że szkoła może być przyjazna dla nauczycieli, uczniów i rodziców, dlatego WARTO INWESTOWAĆ W INDYWIDUALNY POTENCJAŁ NAUCZYCIELI i rad pedagogicznych.
Podstawowe informacje
  • Warsztaty i szkolenia prowadzimy metodami aktywnymi dla grup do 17 osób, z poszanowaniem granic i indywidualnej gotowości do pracy każdego uczestnika.
  •  Z Radami Pedagogicznymi pracujemy w sekwencjach 1 i 2-dniowych.

zakres pracy
  • Spotkanie rodzic – nauczyciel (identyfikacja potrzeb, emocji oraz postaw)
  • Zarządzanie spotkaniem z rodzicami: aranżacja przestrzeni, reżyseria przebiegu spotkania
  • Zasady rozmów z rodzicami – pułapki emocjonalne, których warto unikać
  • Typy rodziców i nawiązywanie współpracy – zasady rozmów w zależności od typu rodzica
efekty
Czego dowiedzą się uczestnicy?
  • Poznają reguły komunikacyjne, które pozytywnie wpływają na konstruktywny kontakt pomiędzy nauczycielem a rodzicem
  • Poznają typy rodziców i sposoby pracy z nimi w kontakcie indywidualnym
  • Poznają najistotniejsze zasady pozwalające na efektywne prowadzenie spotkań grupowych z rodzicami
  • Poznają obawy i oczekiwania, które najczęściej prezentują rodzice uczniów w kontakcie z wychowawcą
Jakich umiejętności nabędą?
  • Nabędą praktycznych umiejętności pomocnych w rozmowach z rodzicami, zarówno grupowych jak i indywidualnych
  • Nabędą kompetencji zróżnicowania i dostosowania sposobów pracy z rodzicami w zależności od ich typów
  • Nauczą się właściwie reagować zarówno na oczekiwania jak i obawy rodziców, determinujące ich postawy wobec szkoły
Dlaczego powstało to szkolenie?

Nauczyciele i rodzice są osobami znaczącymi w wychowaniu dziecka. Ich dobra współpraca zawsze przekłada się na prawidłowy rozwój dziecka. Dobra współpraca rodziców ze szkołą i wychowawcą wpływa na kształtowanie się pozytywnego klimatu grupy klasowej. Spójni w swoich działaniach nauczyciele i rodzice szybciej i bardziej efektywnie reagują, gdy w grupie pojawia się zachowanie problematyczne. Mimo, iż zarówno nauczycielom, jak i rodzicom zależy na prawidłowym rozwoju dzieci, we wzajemnej współpracy nieuchronnie pojawiają się konflikty i trudne sytuacje. Dlatego warto wzmacniać kompetencje w pracy z rodzicami, tak aby w konstruktywny sposób radzić sobie w trudnych sytuacjach, a także zapobiegać im poprzez zaplanowane, skuteczne działania budujące dobrą współpracę.

metody pracy

Szkolenie prowadzone metodami aktywnymi ze szczególnym uwzględnieniem symulacji sytuacji „wywiadówki”. Analiza doświadczenia, gdzie uczestnicy wspólnie rozwiązują realny problem w oparciu o narzędzia i wzorce dostarczone na warsztacie. Uczestnicy otrzymują materiały edukacyjne.

zakres pracy
  • Spotkanie rodzic – nauczyciel (identyfikacja potrzeb, emocji oraz postaw)
  • Zarządzanie spotkaniem z rodzicami: aranżacja przestrzeni, reżyseria przebiegu spotkania
  • Zasady rozmów z rodzicami – pułapki emocjonalne, których warto unikać
  • Typy rodziców i nawiązywanie współpracy – zasady rozmów w zależności od typu rodzica
efekty
Czego dowiedzą się uczestnicy?
  • Poznają reguły komunikacyjne, które pozytywnie wpływają na konstruktywny kontakt pomiędzy nauczycielem a rodzicem
  • Poznają typy rodziców i sposoby pracy z nimi w kontakcie indywidualnym
  • Poznają najistotniejsze zasady pozwalające na efektywne prowadzenie spotkań grupowych z rodzicami
  • Poznają obawy i oczekiwania, które najczęściej prezentują rodzice uczniów w kontakcie z wychowawcą
Jakich umiejętności nabędą?
  • Nabędą praktycznych umiejętności pomocnych w rozmowach z rodzicami zarówno grupowych, jak i indywidualnych
  • Nabędą kompetencji zróżnicowania i dostosowania sposobów pracy z rodzicami w zależności od ich typów
  • Nauczą się właściwie reagować zarówno na oczekiwania jak i obawy rodziców, determinujące ich postawy wobec szkoły
Dlaczego powstało to szkolenie?

Nauczyciele i rodzice są osobami znaczącymi w wychowaniu dziecka. Ich dobra współpraca zawsze przekłada się na prawidłowy rozwój dziecka. Dobra współpraca rodziców ze szkołą i wychowawcą wpływa na kształtowanie się pozytywnego klimatu grupy klasowej. Spójni w swoich działaniach nauczyciele i rodzice szybciej i bardziej efektywnie reagują gdy w grupie pojawia się zachowanie problematyczne. Mimo, iż zarówno nauczycielom jak i rodzicom zależy na prawidłowym rozwoju dzieci, we wzajemnej współpracy nieuchronnie pojawiają się konflikty i trudne sytuacje. Dlatego warto wzmacniać kompetencje w pracy z rodzicami, tak aby w konstruktywny sposób radzić sobie w trudnych sytuacjach, a także zapobiegać im poprzez zaplanowane, skuteczne działania budujące dobrą współpracę.

metody pracy

Szkolenie prowadzone metodami aktywnymi ze szczególnym uwzględnieniem symulacji sytuacji „wywiadówki”. Analiza doświadczenia, gdzie uczestnicy wspólnie rozwiązują realny problem w oparciu o narzędzia i wzorce dostarczone na warsztacie. Uczestnicy otrzymują materiały edukacyjne.

zakres pracy
  • Spotkanie rodzic – nauczyciel (identyfikacja potrzeb, emocji oraz postaw)
  • Zarządzanie spotkaniem z rodzicami: aranżacja przestrzeni, reżyseria przebiegu spotkania
  • Zasady rozmów z rodzicami – pułapki emocjonalne, których warto unikać
  • Typy rodziców i nawiązywanie współpracy – zasady rozmów w zależności od typu rodzica
efekty
Czego dowiedzą się uczestnicy?
  • Poznają reguły komunikacyjne, które pozytywnie wpływają na konstruktywny kontakt pomiędzy nauczycielem a rodzicem
  • Poznają typy rodziców i sposoby pracy z nimi w kontakcie indywidualnym
  • Poznają najistotniejsze zasady pozwalające na efektywne prowadzenie spotkań grupowych z rodzicami
  • Poznają obawy i oczekiwania, które najczęściej prezentują rodzice uczniów w kontakcie z wychowawcą
Jakich umiejętności nabędą?
  • Nabędą praktycznych umiejętności pomocnych w rozmowach z rodzicami zarówno grupowych jak i indywidualnych
  • Nabędą kompetencji zróżnicowania i dostosowania sposobów pracy z rodzicami w zależności od ich typów
  • Nauczą się właściwie reagować zarówno na oczekiwania jak i obawy rodziców, determinujące ich postawy wobec szkoły
Dlaczego powstało to szkolenie?

Nauczyciele i rodzice są osobami znaczącymi w wychowaniu dziecka. Ich dobra współpraca zawsze przekłada się na prawidłowy rozwój dziecka. Dobra współpraca rodziców z szkołą i wychowawcą wpływa na kształtowanie się pozytywnego klimatu grupy klasowej. Spójni w swoich działaniach nauczyciele i rodzice szybciej i bardziej efektywnie reagują gdy w grupie pojawia się zachowanie problematyczne. Mimo, iż zarówno nauczycielom jak i rodzicom zależy na prawidłowym rozwoju dzieci, we wzajemnej współpracy nieuchronnie pojawiają się konflikty i trudne sytuacje. Dlatego warto wzmacniać kompetencje w pracy z rodzicami, tak aby w konstruktywny sposób radzić sobie w trudnych sytuacjach, a także zapobiegać im poprzez zaplanowane, skuteczne działania budujące dobrą współpracę.

metody pracy

Szkolenie prowadzone metodami aktywnymi z szczególnym uwzględnieniem symulacji sytuacji „wywiadówki”. Analiza doświadczenia, gdzie uczestnicy wspólnie rozwiązują realny problem w oparciu o narzędzia i wzorce dostarczone na warsztacie. Uczestnicy otrzymują materiały edukacyjne.

zakres pracy
  • Spotkanie rodzic – nauczyciel (identyfikacja potrzeb, emocji oraz postaw)
  • Zarządzanie spotkaniem z rodzicami: aranżacja przestrzeni, reżyseria przebiegu spotkania
  • Zasady rozmów z rodzicami – pułapki emocjonalne, których warto unikać
  • Typy rodziców i nawiązywanie współpracy – zasady rozmów w zależności od typu rodzica
efekty
Czego dowiedzą się uczestnicy?
  • Poznają reguły komunikacyjne, które pozytywnie wpływają na konstruktywny kontakt pomiędzy nauczycielem a rodzicem
  • Poznają typy rodziców i sposoby pracy z nimi w kontakcie indywidualnym
  • Poznają najistotniejsze zasady pozwalające na efektywne prowadzenie spotkań grupowych z rodzicami
  • Poznają obawy i oczekiwania, które najczęściej prezentują rodzice uczniów w kontakcie z wychowawcą
Jakich umiejętności nabędą?
  • Nabędą praktycznych umiejętności pomocnych w rozmowach z rodzicami zarówno grupowych, jak i indywidualnych
  • Nabędą kompetencji zróżnicowania i dostosowania sposobów pracy z rodzicami w zależności od ich typów
  • Nauczą się właściwie reagować zarówno na oczekiwania jak i obawy rodziców, determinujące ich postawy wobec szkoły
Dlaczego powstało to szkolenie?

Nauczyciele i rodzice są osobami znaczącymi w wychowaniu dziecka. Ich dobra współpraca zawsze przekłada się na prawidłowy rozwój dziecka. Dobra współpraca rodziców ze szkołą i wychowawcą wpływa na kształtowanie się pozytywnego klimatu grupy klasowej. Spójni w swoich działaniach nauczyciele i rodzice szybciej i bardziej efektywnie reagują gdy w grupie pojawia się zachowanie problematyczne. Mimo, iż zarówno nauczycielom jak i rodzicom zależy na prawidłowym rozwoju dzieci, we wzajemnej współpracy nieuchronnie pojawiają się konflikty trudne sytuacje. Dlatego warto wzmacniać kompetencje w pracy z rodzicami, tak aby w konstruktywny sposób radzić sobie w trudnych sytuacjach, a także zapobiegać im poprzez zaplanowane, skuteczne działania budujące dobrą współpracę.

metody pracy

Szkolenie prowadzone metodami aktywnymi ze szczególnym uwzględnieniem symulacji sytuacji „wywiadówki”. Analiza doświadczenia, gdzie uczestnicy wspólnie rozwiązują realny problem w oparciu o narzędzia i wzorce dostarczone na warsztacie. Uczestnicy otrzymują materiały edukacyjne.

zakres pracy
  • Spotkanie rodzic – nauczyciel (identyfikacja potrzeb, emocji oraz postaw)
  • Zarządzanie spotkaniem z rodzicami: aranżacja przestrzeni, reżyseria przebiegu spotkania
  • Zasady rozmów z rodzicami – pułapki emocjonalne, których warto unikać
  • Typy rodziców i nawiązywanie współpracy – zasady rozmów w zależności od typu rodzica
efekty
Czego dowiedzą się uczestnicy?
  • Poznają reguły komunikacyjne, które pozytywnie wpływają na konstruktywny kontakt pomiędzy nauczycielem a rodzicem
  • Poznają typy rodziców i sposoby pracy z nimi w kontakcie indywidualnym
  • Poznają najistotniejsze zasady pozwalające na efektywne prowadzenie spotkań grupowych z rodzicami
  • Poznają obawy i oczekiwania, które najczęściej prezentują rodzice uczniów w kontakcie z wychowawcą
Jakich umiejętności nabędą?
  • Nabędą praktycznych umiejętności pomocnych w rozmowach z rodzicami zarówno grupowych, jak i indywidualnych
  • Nabędą kompetencji zróżnicowania i dostosowania sposobów pracy z rodzicami w zależności od ich typów
  • Nauczą się właściwie reagować zarówno na oczekiwania jak i obawy rodziców, determinujące ich postawy wobec szkoły
Dlaczego powstało to szkolenie?

Nauczyciele i rodzice są osobami znaczącymi w wychowaniu dziecka. Ich dobra współpraca zawsze przekłada się na prawidłowy rozwój dziecka. Dobra współpraca rodziców z szkołą i wychowawcą wpływa na kształtowanie się pozytywnego klimatu grupy klasowej. Spójni w swoich działaniach nauczyciele i rodzice szybciej i bardziej efektywnie reagują gdy w grupie pojawia się zachowanie problematyczne. Mimo, iż zarówno nauczycielom jak i rodzicom zależy na prawidłowym rozwoju dzieci, we wzajemnej współpracy nieuchronnie pojawiają się konflikty trudne sytuacje. Dlatego warto wzmacniać kompetencje w pracy z rodzicami, tak aby w konstruktywny sposób radzić sobie w trudnych sytuacjach, a także zapobiegać im poprzez zaplanowane, skuteczne działania budujące dobrą współpracę.

metody pracy

Szkolenie prowadzone metodami aktywnymi ze szczególnym uwzględnieniem symulacji sytuacji „wywiadówki”. Analiza doświadczenia, gdzie uczestnicy wspólnie rozwiązują realny problem w oparciu o narzędzia i wzorce dostarczone na warsztacie. Uczestnicy otrzymują materiały edukacyjne.

zakres pracy
  • Spotkanie rodzic – nauczyciel (identyfikacja potrzeb, emocji oraz postaw)
  • Zarządzanie spotkaniem z rodzicami: aranżacja przestrzeni, reżyseria przebiegu spotkania
  • Zasady rozmów z rodzicami – pułapki emocjonalne, których warto unikać
  • Typy rodziców i nawiązywanie współpracy – zasady rozmów w zależności od typu rodzica.
efekty
Czego dowiedzą się uczestnicy?
  • Poznają reguły komunikacyjne, które pozytywnie wpływają na konstruktywny kontakt pomiędzy nauczycielem a rodzicem
  • Poznają typy rodziców i sposoby pracy z nimi w kontakcie indywidualnym
  • Poznają najistotniejsze zasady pozwalające na efektywne prowadzenie spotkań grupowych z rodzicami
  • Poznają obawy i oczekiwania, które najczęściej prezentują rodzice uczniów w kontakcie z wychowawcą
Jakich umiejętności nabędą?
  • Nabędą praktycznych umiejętności pomocnych w rozmowach z rodzicami zarówno grupowych, jak i indywidualnych
  • Nabędą kompetencji zróżnicowania i dostosowania sposobów pracy z rodzicami w zależności od ich typów
  • Nauczą się właściwie reagować zarówno na oczekiwania jak i obawy rodziców, determinujące ich postawy wobec szkoły
Dlaczego powstało to szkolenie?

Nauczyciele i rodzice są osobami znaczącymi w wychowaniu dziecka. Ich dobra współpraca zawsze przekłada się na prawidłowy rozwój dziecka. Dobra współpraca rodziców z szkołą i wychowawcą wpływa na kształtowanie się pozytywnego klimatu grupy klasowej. Spójni w swoich działaniach nauczyciele i rodzice szybciej i bardziej efektywnie reagują gdy w grupie pojawia się zachowanie problematyczne. Mimo, iż zarówno nauczycielom jak i rodzicom zależy na prawidłowym rozwoju dzieci, we wzajemnej współpracy nieuchronnie pojawiają się konflikty trudne sytuacje. Dlatego warto wzmacniać kompetencje w pracy z rodzicami, tak aby w konstruktywny sposób radzić sobie w trudnych sytuacjach, a także zapobiegać im poprzez zaplanowane, skuteczne działania budujące dobrą współpracę.

metody pracy

Szkolenie prowadzone metodami aktywnymi ze szczególnym uwzględnieniem symulacji sytuacji „wywiadówki”. Analiza doświadczenia, gdzie uczestnicy wspólnie rozwiązują realny problem w oparciu o narzędzia i wzorce dostarczone na warsztacie. Uczestnicy otrzymują materiały edukacyjne.

zakres pracy
  • Spotkanie rodzic – nauczyciel (identyfikacja potrzeb, emocji oraz postaw)
  • Zarządzanie spotkaniem z rodzicami: aranżacja przestrzeni, reżyseria przebiegu spotkania
  • Zasady rozmów z rodzicami – pułapki emocjonalne, których warto unikać
  • Typy rodziców i nawiązywanie współpracy – zasady rozmów w zależności od typu rodzica.
efekty
Czego dowiedzą się uczestnicy?
  • Poznają reguły komunikacyjne, które pozytywnie wpływają na konstruktywny kontakt pomiędzy nauczycielem a rodzicem
  • Poznają typy rodziców i sposoby pracy z nimi w kontakcie indywidualnym
  • Poznają najistotniejsze zasady pozwalające na efektywne prowadzenie spotkań grupowych z rodzicami
  • Poznają obawy i oczekiwania, które najczęściej prezentują rodzice uczniów w kontakcie z wychowawcą
Jakich umiejętności nabędą?
  • Nabędą praktycznych umiejętności pomocnych w rozmowach z rodzicami zarówno grupowych, jak i indywidualnych
  • Nabędą kompetencji zróżnicowania i dostosowania sposobów pracy z rodzicami w zależności od ich typów
  • Nauczą się właściwie reagować zarówno na oczekiwania jak i obawy rodziców, determinujące ich postawy wobec szkoły
Dlaczego powstało to szkolenie?

Nauczyciele i rodzice są osobami znaczącymi w wychowaniu dziecka. Ich dobra współpraca zawsze przekłada się na prawidłowy rozwój dziecka. Dobra współpraca rodziców z szkołą i wychowawcą wpływa na kształtowanie się pozytywnego klimatu grupy klasowej. Spójni w swoich działaniach nauczyciele i rodzice szybciej i bardziej efektywnie reagują gdy w grupie pojawia się zachowanie problematyczne. Mimo, iż zarówno nauczycielom jak i rodzicom zależy na prawidłowym rozwoju dzieci, we wzajemnej współpracy nieuchronnie pojawiają się konflikty trudne sytuacje. Dlatego warto wzmacniać kompetencje w pracy z rodzicami, tak aby w konstruktywny sposób radzić sobie w trudnych sytuacjach, a także zapobiegać im poprzez zaplanowane, skuteczne działania budujące dobrą współpracę.

metody pracy

Szkolenie prowadzone metodami aktywnymi ze szczególnym uwzględnieniem symulacji sytuacji „wywiadówki”. Analiza doświadczenia, gdzie uczestnicy wspólnie rozwiązują realny problem w oparciu o narzędzia i wzorce dostarczone na warsztacie. Uczestnicy otrzymują materiały edukacyjne.

epsilon-ksztalt-nauczyciele-2