Jest to praktyka, która umożliwia obniżanie napięcia związanego z konfliktami lub trudnościami w relacjach interpersonalnych uczniów.
przebieg:
Razem z klasą ustal znak lub komunikat, który będzie sygnałem do rozpoczęcia zebrania grupowego (może to być np. zadzwonienie dzwonkiem w sali lub komunikat „Potrzebujemy oczyścić atmosferę”).
W trakcie zebrania grupowego usiądź z klasą w kręgu i kieruj rozmową uczniów.
Pozwól się im swobodnie wypowiadać, zadbaj o właściwą komunikację (z szacunkiem, bez wzajemnego obrażania się).
ZASADY KOMUNIKACJI Gdy powiedziałeś/aś... Gdy zrobiłeś/aś... UCZUCIE: Zezłościłem/am się... Było mi przykro... OCZEKIWANIE: Chciałbym/Chciałabym żebyś... OSOBA DO KTÓREJ JEST KIEROWANY KOMUNIKAT SŁUCHA GO NIE KOMENTUJĄC I NIE TŁUMACZĄC SIĘ. Po wysłuchaniu może skierować swój komunikat zgodnie z zasadami „komunikatu ja”