uczestnicy
Grupa do 17 wychowawców klas, spotkania szkoleniowe 1 x w miesiącu w godz. 8.30 – 14.30 wraz z indywidualnymi konsultacjami
Przebieg
Integracja i akceptacja grupy jako fundament tworzenia pozytywnego środowiska szkolnego
Jak być dobrym wychowawcą – zasoby i kompetencje w pracy z grupą
Psychologia tworzenia i rozwoju zespołu, cechy grupy, przyczyny odrzucenia członków grupy
Uczeń agresywny – etiologia, systemowe podejście do problemu dziecka agresywnego
Praca z uczniem agresywnym zagrożonym odrzuceniem – konstruktywne reakcje, budowanie relacji
Praca z uczniem agresywnym zagrożonym odrzuceniem – wzmacnianie jego umiejętności społecznych i szkolnych
Tworzenie planu pracy wychowawczej ukierunkowanej na przeciwdziałanie odrzuceniu dzieci agresywnych
Analiza wprowadzonego planu pracy wychowawczej i podsumowanie programu
Łączna liczba godzin:
8 x 9 godz. 72 godz.