Grupa wiekowa

Szkoły ponadpodstawowe

cele
Cel edukacyjny
Cel wychowawczy
cel korekcyjny
zarys narracji dramowej

Uczniowie pracują w oparciu o pamiętnik dziewczyny, w którym bohaterka opisuje zdarzenia z życia związane z doświadczaniem hejtu internetowego. Uczniowie wcielając się w role odkrywają kolejne etapy przemocy, której doświadczała bohaterka. Jednym z zadań jest udzielenie Amandzie wsparcia w jej sytuacji.

dlaczego powstał ten warsztat?

Współczesne dzieci dorastają w świecie, który różni się od tego, w jakim wyrastali ich rodzice. Jedną z  różnic jest dostęp do internetu, który staje się często dla nich głównym źródłem informacji oraz narzędziem do nawiązywania i utrzymywania relacji z rówieśnikami.

Dzieci i młodzież często żyją w przekonaniu, że dorośli nie rozumieją nowych technologii lub oceniają je wyłącznie negatywnie. Dlatego często uznają, że nie ma sensu prosić o pomoc jeśli pojawi się taka potrzeba.

Dlatego my dorośli musimy budować w dzieciach przekonanie, że z należytą uwaga zajmiemy się ich problemami których doświadczają w wirtualnej rzeczywistości.

Internet może stać się narzędziem wykorzystywanym do krzywdzenia innych a emocje, jakie się w takich sytuacjach pojawią będą takie same, jak w świecie rzeczywistym. Dlatego należy uwrażliwiać dzieci na to, co robią zarówno w świecie realnym jak i wirtualnym, i że ich słowa mają taką sama siłę zarówno w realnej sytuacji interpersonalnej, jak i w internecie.