Praktyka, która pomaga kształtować umiejętność rozwiązywania konfliktów, wprowadza zasadę otwartej komunikacji w klasie, pomaga scalać grupę
przebieg:
W trakcie godziny wychowawczej uczniowie siedzą w kręgu a po środku stoją dwa krzesła. Możesz wprowadzać wszystkie „P” lub tylko te, które uznasz za potrzebne w danym momencie.
P - poproś. Uczeń który chce kogoś poprosić o zmianą zachowania, siada na krześle pośrodku i zaprasza ucznia do którego kieruje prośbę. Zaczyna zdanie od słów: „Imię ucznia proszę cię o to abyś (zachowanie ucznia) czuje się wtedy…”.
Uczeń, do którego kierowana jest prośba, powinien się do niej odnieść (np. mówiąc, że ją spełni albo co może utrudnić spełnienie jej).
Zadbaj o to, aby to działanie nie było sądem nad uczniem, ale drogą do konstruktywnego rozwiązania konfliktowej relacji.
P – przeproś. Sekwencja powtarza się. Uczniowie zapraszają się na środek, jednak tym razem aby przeprosić innego ucznia za swoje działania
P – podziękuj. Tym razem celem jest podziękowanie innemu uczniowi (za jej pomoc, wsparcie, doświadczoną przyjemność, itd..)