systemowe działania w dziedzinie profilaktyki społecznej
A kto to?
#integracja #bliskość
CZAS I MATERIAŁY
Potrzebujesz 15 minut i czas na omówienie. Do tego: kartki z imionami uczniów do losowania.
PRZEBIEG
Zadanie może być wykonane w kręgu. Gdy grupa już usiądzie w kręgu, wylosuj jednego uczestnika. Poproś go, aby stanął poza kręgiem, odwrócony plecami do grupy, tak aby nie wiedział co się tam dzieje.
Następnie wylosuj kolejnego z uczniów siedzących w kręgu. Jego zadaniem będzie opisać wybraną przez siebie osobę z kręgu w sposób pozytywny – opisując zachowania bądź cechy charakteru, które jej dotyczą. Ma na to ok. 30 sekund.
Osoba stojąca tyłem odwraca się. Jej zadaniem jest odgadnąć o kogo chodzi. Ma na to określoną ilość czasu od momentu, kiedy opisujący skończy mówić (ok. 30 sekund). Dodatkowo może poprosić jedną wybraną przez siebie osobę o dodatkowy opis.
Po tym czasie zgadujący wybiera następną osobę, która zajmie jego miejsce, a sam wraca do kręgu. Prowadzący losuje następną osobę, która będzie opisywać wybranego przez siebie uczestnika, warto wspomnieć, aby nie wybierać już wcześniej omawianych osób.
Zabawa trwa do momentu gdy poczujesz, że warto ją zakończyć, bądź wszyscy uczniowie zostaną wylosowani bądź opisani w sposób pozytywny.