A kto to?

 

#integracja #bliskość

 

CZAS I MATERIAŁY

Potrzebujesz 15 minut i czas na omówienie. Do tego: kartki z imionami uczniów do losowania.

 

PRZEBIEG

  • Zadanie może być wykonane w kręgu. Gdy grupa już usiądzie w kręgu, wylosuj jednego uczestnika. Poproś go, aby stanął poza kręgiem, odwrócony plecami do grupy, tak aby nie wiedział co się tam dzieje.
  • Następnie wylosuj kolejnego z uczniów siedzących w kręgu. Jego zadaniem będzie opisać wybraną przez siebie osobę z kręgu w sposób pozytywny – opisując zachowania bądź cechy charakteru, które jej dotyczą. Ma na to ok. 30 sekund.
  • Osoba stojąca tyłem odwraca się. Jej zadaniem jest odgadnąć o kogo chodzi. Ma na to określoną ilość czasu od momentu, kiedy opisujący skończy mówić (ok. 30 sekund). Dodatkowo może poprosić jedną wybraną przez siebie osobę o dodatkowy opis.
  • Po tym czasie zgadujący wybiera następną osobę, która zajmie jego miejsce, a sam wraca do kręgu. Prowadzący losuje następną osobę, która będzie opisywać wybranego przez siebie uczestnika, warto wspomnieć, aby nie wybierać już wcześniej omawianych osób.
  • Zabawa trwa do momentu gdy poczujesz, że warto ją zakończyć, bądź wszyscy uczniowie zostaną wylosowani bądź opisani w sposób pozytywny.

 

OMÓWIENIE

  • Jak się czułeś / czułaś podczas tego zadania?
  • Jak to było kogoś opisywać?
  • Jak było słyszeć swój opis?
  • Czy to zadanie było łatwe czy trudne? Dlaczego?

 

MOC nowych inspiracji!