systemowe działania w dziedzinie profilaktyki społecznej
Co robisz?
#kreatywność #podniesienieenergii #koncentracja
CZAS TRWANIA
Potrzebujesz 15 minut i czas na omówienie.
PRZEBIEG
Zaproś uczestników do stworzenia kręgu z krzeseł i zajęcia miejsc.
Wyjaśnij, że chętna osoba rozpoczyna zabawę w milczeniu naśladując wybraną czynność, stojąc na środku kręgu, podczas gdy pozostali wciąż zajmują miejsca siedzące. Osoba rozpoczynająca pokazuje bez słów czynność, np. mycie zębów. Następnie kolejna osoba zgłasza się w celu zadania pytania: Co robisz? W odpowiedzi pierwszy uczestnik może podać wszystko, tylko nie Myję zęby. Może odpowiedzieć np. Myję samochód i wraca na miejsce. Skoro tylko padnie ta odpowiedź osoba, która zadała pytanie, zaczyna udawać, że myje samochód. Jest to sygnał, że inny uczestnik może ponownie zadać pytanie: Co robisz? Gracz numer dwa odpowie wtedy np. Gram na skrzypcach i wróci na krzesło. To z kolei jest sygnałem dla pytającego, by udawał, że gra na skrzypcach.
Gra powinna trwać tak długo, aż każdy przynajmniej trzy razy będzie miał możliwość zadania pytania.
OMÓWIENIE
Co czułeś / czułaś i jakie myśli przychodziły ci do głowy podczas wykonywania zadania?
Jak myślisz, jaki był cel tego ćwiczenia?
Jak można to ćwiczenie odnieść do życia w klasie?
Czy zdarza ci się robić jedno a myśleć drugie? Dlaczego? W jakich sytuacjach?