Wiemy, że niezmiernie ważny jest klimat szkoły. Dlatego stawiamy na budowanie pozytywnych relacji w grupach klasowych, relacji wychowawcy z grupą klasową oraz dbałość o relacje zarówno w Radzie Pedagogicznej jak i pomiędzy szkołą a rodzicami.
Wiemy jak ważne jest nabycie przez uczniów umiejętności rozpoznawania emocji, rozwiązywania konfliktów i poprawnej komunikacji. Dlatego w trakcie naszych warsztatów wzmacniamy te umiejętności, aby zapobiegać niekonstruktywnym zachowaniom uczniów.
Wiemy, że uczniowie często w wyniku zagubienia się w dzisiejszych czasach, tracą z oczu to co ważne. My pokazujemy jaki potencjał
w nich drzemie i jak można wykorzystać własne zasoby do osiągania zarówno własnych celów jak i budowania pozytywne i bezpieczne środowiska – własnej grupy klasowej.
Wiemy, że nauczyciele mają olbrzymi potencjał i duże kompetencje. Dlatego chcemy je rozwijać i wzbogacać poprzez wyposażanie
w wiedzę i narzędzia przydatne w pracy wychowawczej.
Wiemy, jak ważna jest współpraca nauczycieli i rodziców. Dlatego chcemy pomagać w wypracowywaniu konstruktywnego modelu oddziaływań oraz partnerskich relacji szczególnie pomiędzy wychowawcami i rodzicami.
Warsztaty prowadzimy metodami aktywnymi z poszanowaniem granic i indywidualnej gotowości do pracy każdego uczestnika.
Drama to metoda wspomagania rozwoju dzieci oparta na działaniu. Wielką jej siłę stanowi to, że jednocześnie angażuje zmysły, wyobraźnię, ciało, mowę, emocje i intelekt uczestników.
Istota stosowania dramy polega na stwarzaniu sytuacji, w których uczestnicy mogą identyfikować się z innymi osobami, fikcyjnymi bohaterami, których problemy są jednak dla uczestników bardzo realne. Wspólnie badając postawione problemy, angażujemy każdego uczestnika warsztatu. Uczniowie wchodząc w role bohaterów – wchodzą w świat fikcji. Jednak problemy i konflikty, które w tym świecie występują i których doświadczają – są realne. Realne są również emocje i zachowania.
Problem, który drama definiuje jako konflikt (pomiędzy bohaterami, wartościami, postawami) generuje napięcie i motywuje uczestników do wyjaśnienia jego powodów i poszukiwania możliwych rozwiązań. Z wypracowanych rozwiązań korzystamy w toku dalszej profilaktycznej i wychowawczej pracy z grupą.
Cykl Kolba czyli Model Uczenia się przez Doświadczenie (Experiential Learning Model) opisuje to, w jaki sposób ludzie mogą przekształcać swoje doświadczenia w wiedzę, a tą z kolei na zmiany w zachowaniach.
Nasze warsztaty opierają się na Cyklu Kolba. Dzięki zaangażowaniu uczestników w doświadczanie ról oraz działania w rolach, uczestnicy nabywają kompetencji i wiedzy, które następnie mogą wykorzystać w realnym życiu.
W naszej pracy korzystamy również z narzędzi pracy zaczerpniętych z Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (TSR), tak aby wydobywać i wzmacniać zasoby indywidualne uczniów i grupy niezbędne do wypracowywania pozytywnej zmiany i poszukiwania rozwiązań sytuacji trudnych i problemowych.