Liczby nie kłamią

 

#samoświadomość #bliskość #koncentracja

 

CZAS TRWANIA

Potrzebujesz 15-20 minut i czas na omówienie. 

 

PRZEBIEG

  • Zacznij od wprowadzenia grupy w tematykę zajęć. Zapytaj: czy ktoś z was kiedykolwiek popełnił błąd, ktokolwiek? (udzielają odpowiedzi przez podniesienie ręki). Czy może tylko ja? Widząc podniesione ręce, podsumuj: zatem wszyscy popełniamy błędy. A czy ktoś z was popełnił więcej niż jeden? Jeśli chcemy być kreatywni, musimy godzić się, z tym że popełnianie błędów to stały element życia. Ta gra nam w tym pomoże!
  • W tej grze weź udział razem z uczniami. Poproś uczestników o ustawienie się w podkowę, a następnie, o odliczenie kolejno od jeden wzwyż tak, aby każdy miał swój numer.
  • Pierwsza osoba (nr 1) wywołuje inny numer (np. 12), a osoba z tym numerem wywołuje numer kogoś innego (np. 5), z kolei ta osoba wywołuje dalej (np. 8) i tak dalej. Pierwsza osoba, która się zawaha albo wywoła zły numer (swój własny lub nieistniejący) opuszcza swoje miejsce w rzędzie i idzie na koniec. Ta osoba, a także wszyscy, którzy poprzednio zajmowali miejsce za nią, otrzymują nowe numery. Powiedz uczniom, aby odliczyli nowe numery na głos. Gra zostaje wznowiona.
  • Kluczowy dla osiągnięcia celów ćwiczenia jest jeden ważny wymóg: osoba popełniająca błąd w wywoływaniu zamiast narzekać, musi unieść rękę w geście triumfu i z dumą podążyć na koniec rzędu. W tym czasie pozostali uczestnicy z podziwem biją brawo.
  • Wraz z postępem gry, uczestnicy coraz częściej zaczną się mylić i zajmować miejsca na końcu rzędu. Po około 5 minutach zakończ grę.
  • Wskazówka: narzuć takie tempo gry, by wszyscy (łącznie z tobą) często się myli! Uczestnicy będą mieli więcej okazji ćwiczenia ,,gestu triumfu” (świetnie się przy tym integrując), a także zyskując większą swobodę potrzebną przy bardziej zaawansowanych grach przeznaczonych do ćwiczenia kreatywności.
  • Pamiętaj, że jako nauczyciel modelujesz zachowanie uczestników! Gdy ty pozwalasz sobie na popełnianie i przyznawanie się do błędów, twoim uczniom również będzie łatwiej to robić.

 

OMÓWIENIE

  • Jak się czułeś / czułaś w tej grze? Jak w czasie pomyłki?
  • Jakie znaczenie miały oklaski od grupy?
  • Jak na co dzień w naszej klasie reaguje się na błędy / porażki?
  • Co możemy zrobić, żeby wspierać się w sytuacji popełniania błędu?

 

MOC nowych inspiracji!