Moje zalety

 

#bliskość #samoocena #samoświadomość

 

CZAS I MATERIAŁY

Potrzebujesz 20 minut i czas na omówienie. Do tego: kartki, długopisy.

 

PRZEBIEG

  • Stwórz z grupą krąg z krzeseł na środku sali.
  • Poproś uczestników, aby każdy zastanowił się nad swoimi największymi zaletami. Mogą one dotyczyć umiejętności, uczuć, poglądów, itd., nie powinny jednak odnosić się do stanu posiadania. Zadaj uczniom następujące pytania: Co jest twoją mocną stroną? Kiedy i w jaki sposób mogłeś / mogłaś ją wykorzystać? Co dzięki niej zyskujesz / w czym ci ona pomaga?
  • Zapisz pytania na tablicy tak, aby wszyscy uczestnicy je widzieli.
  • Rozdaj uczestnikom kartki i długopisy, aby mogli zapisać myśli / odpowiedzi, które przychodzą im do głowy. Powiedz, że mają na wykonanie zadania 10 minut,  a po jego upływie poprosisz każdego o krótkie przedstawienie odpowiedzi.
  • Po upływie czasu ponownie zaproś uczestników do kręgu.
  • Zaproś uczestników do końcowej rundy zachęcając, by opowiadali o sobie i swoich mocnych stronach. Zapytaj, czy ktoś chciałby zacząć. W zależności od zaangażowania grupy możesz po kolei wskazywać osoby chętne lub zaprosić do wypowiedzi każdego ucznia po kolei.
  • Rundka powinna mieć swobodny charakter. Nikomu nie wolno jednak kwestionować odpowiedzi kolegów i koleżanek (np.: to nieprawda, wcale nie jesteś pomysłowy). Możliwa jest modyfikacja działania: prezentowane mocne strony mogą dotyczyć konkretnego obszaru, nad którym chcesz pracować z grupą, np. odpoczynek, nauka, relacje, itp.

 

OMÓWIENIE

  • Jak się czujesz, gdy mówisz dobrze o sobie samym?
  • Dlaczego przyjmowanie i sprawianie komplementów jest ważne?
  • Jak mówienie sobie miłych rzeczy, może wpłynąć na waszą współpracę i na atmosferę w klasie?

 

MOC nowych inspiracji!