systemowe działania w dziedzinie profilaktyki społecznej
Opowiadanie łańcuchowe
#słuchanie #pamięć #kreatywność
CZAS TRWANIA
Potrzebujesz 30-35 minut i czas na omówienie.
PRZEBIEG
Usiądź z grupą w kręgu.
Powiedz uczestnikom, że wezmą udział w tworzeniu wspólnej opowieści. Każdy będzie dodawał do tej opowieści jedno zdanie i przekazywał głos dalej po kolei w kręgu. Możesz podać przykład: Dawno, dawno temu, w małym miasteczku żył pewien chłopiec o imieniu Janek. Ważne jest uważne słuchanie, aby móc kontynuować historię w sposób logiczny i spójny.
Możesz wprowadzać dodatkowe elementy, aby ułatwić grupie zadanie, np. karty z sugestiami (miejsce, postać, wydarzenie), które uczestnicy mogą losować przed dodaniem swojego zdania.
Po zakończeniu opowieści odtwórz przebieg wydarzeń razem z grupą.
Przeprowadź kilka rund obserwując zmiany w wykonywaniu ćwiczenia.
OMÓWIENIE
Jakie emocje towarzyszyły wam podczas wymyślania swojego zdania?
Czy było coś, co szczególnie ci się podobało w tej opowieści?
Jakie umiejętności twoim zdaniem rozwijaliśmy podczas tego ćwiczenia?
Jak myślisz, dlaczego ważne jest aby umieć słuchać innych?
Czy chciałbyś/łabyś zrobić to ćwiczenie ponownie? Dlaczego?