Rozbitkowie

 

#komunikacja  #współpraca

 

CZAS I MATERIAŁY

Potrzebujesz 25 minut i czas na omówienie. Do tego: kartki A5,  po jednej na każdego ucznia oraz dodatkowo jedna na grupę.

 

PRZEBIEG

  • Zadanie może być wykonane w ławkach bądź w kręgu.
  • Wprowadź historię: wyobraź sobie, że razem z klasą płyniesz statkiem na rajską wyspę, gdzie czeka cię odpoczynek i wiele atrakcji. Jednak drugiego dnia podróży wieczorem, zaczynasz czuć powiew chłodniejszego powietrza. Szykujesz się już do snu, kiedy nagle statkiem zaczyna bujać w prawo i w lewo, i w prawo i w lewo, aż nagle uderzasz głową w coś twardego i tracisz przytomność. Budzisz się na plaży, widzisz że wszyscy powoli się podnoszą i zbierają w jednym miejscu. Kapitan ogłasza, że statek uległ zniszczeniu, jednak przetrwały szalupy ratunkowe. Są one czteroosobowe, a ilość paliwa w każdej wystarczy, by dostać się na najbliższą zamieszkaną przez ludzi wyspę. Każdy może zabrać 10 najbardziej przydatnych przedmiotów do przetrwania.
  • Rozdaj każdemu uczestnikowi jedną kartkę i poproś, aby każdy zapisał 10 najważniejszych przedmiotów, które warto zabrać do szalupy. Uczestnicy mają na to 5 minut.
  • Następnie kontynuuj historię: okazało się, że kapitan źle odczytał instrukcję obsługi szalupy. Finalnie do jednej szalupy można zabrać tylko 10 przedmiotów.
  • Teraz podziel grupę na losowe 4-osobowe zespoły, następnie poproś, aby uczestnicy usiedli obok siebie w kręgu bądź przy jednej ławce.
  • Poproś uczestników, aby na podstawie swoich 10 przedmiotów uzgodnili między sobą, które finalnie zabiorą do swojej szalupy, ma być ich 10. Grupa ma na to 10 minut.
  • Następnie zaproś grupy do tego, aby przeczytały wybrane 10 przedmiotów na forum. Mogą to zrobić z miejsca swojej pracy.

 

OMÓWIENIE

  • Jak się czułeś / czułaś? w trakcie tego ćwiczenia?
  • Jak wyglądało wasze ustalanie wspólnej listy?
  • Co pomagało się dogadać?
  • Co utrudniało dogadywanie się?

 

MOC nowych inspiracji!