Strach do kapelusza

 

#anonimowość #bezpieczeństwo

 

CZAS I MATERIAŁY

Potrzebujesz 10-15 minut i czas na omówienie. Do tego: kartki, długopisy.

 

PRZEBIEG

  • Usiądź z grupą w kręgu tak, aby każdy widział się nawzajem.
  • Wyjaśnij, że zadanie ma na celu umożliwienie każdemu anonimowego wyrażenia swoich myśli, słów, które mogą być czasem trudne do powiedzenia wprost.
  • Rozdaj uczniom małe kartki papieru i długopisy. Poproś, aby anonimowo zapisali na kartkach dwa zachowania, które chcieliby widzieć częściej w klasie i dwa których chcieliby mniej. W przypadku cyklicznego (np. raz na miesiąc) wprowadzania tego ćwiczenia, uczniowie mogą także zapisać czy uważają, że zmieniło się coś na lepsze od ostatniego razu.
  • Zbierz wszystkie kartki do kapelusza, pudełka lub innego pojemnika, który masz pod ręką.
  • Odczytaj po kolei wszystkie zapiski, zachowując anonimowość. Czytaj zdania w trzeciej osobie, np. “ta osoba chciałaby widzieć więcej… w naszej klasie”.

 

OMÓWIENIE

  • Co zaskoczyło was w tych odpowiedziach?
  • Czy były jakieś powtarzające się tematy? Co możemy zrobić aby poprawić sytuację?
  • Jak możemy razem pracować nad tym, aby w naszej klasie było lepiej?
  • Jakie wnioski wyciągnęliśmy z tego ćwiczenia, które mogą pomóc poprawić atmosferę w naszej klasie?

 

MOC nowych inspiracji!