systemowe działania w dziedzinie profilaktyki społecznej
Gdzie jest ukryta złość?
#inteligencjaemocjonalna
CZAS I MATERIAŁY
Potrzebujesz 30 minut i czas na omówienie. Do tego: kartki A4 dla każdego uczestnika, duży arkusz papieru (3 arkusze A3 połączone dłuższą krawędzią).
PRZEBIEG
Ustaw z uczestnikami krąg z krzeseł.
Połóż duży arkusz papieru na środku kręgu tak, aby narysować dużą sylwetkę człowieka. Można odrysować sylwetkę jednego z uczestników. Możesz też narysować sylwetkę człowieka kredą na podłodze.
Następnie zadawaj pytania grupie oraz moderuj dyskusję, dając uczestnikom możliwość swobodnej wypowiedzi: Co się dzieje z ciałem, kiedy czujesz złość? Czy jest jakaś część ciała, w której najbardziej czujesz złość? Podejdź i zaznacz ją na rysunku. Jak myślisz, do czego jest potrzebna złość? O czym ona może świadczyć?
Następnie zaproś uczestników, aby usiedli w kręgu na podłodze naprzeciwko krzeseł. Rozdaj każdemu jedna kartkę A4. Poproś, aby położyli ją na krześle i wzięli piórniki.
Zaproś uczestników do narysowania swojej złości, może być to rysunek symboliczny, ale również może być postać, która coś przeżywa. Zostaw uczniom swobodę w wyrażaniu złości w sposób artystyczny.
Następnie zapytaj uczniów, jakie metody sprawdzają się u nich, aby poradzić sobie, kiedy czują złość w szkole.
OMÓWIENIE
Czego dowiedziałeś się / nauczyłeś się podczas tego działania?
Jakie nowe metody radzenia sobie ze złością możesz zacząć stosować od dziś?