Idealna sala lekcyjna

 

#współpraca #komunikacja

 

CZAS I MATERIAŁY

Potrzebujesz 20-30 minut i czas na omówienie. Do tego: duże arkusze papieru, kolorowe pisaki dla każdej grupy.

 

PRZEBIEG

  • Poproś grupę o stworzenie kręgu z krzeseł na środku sali.
  • Wprowadź uczestników w temat spotkania, zaczynając od pytania: Czy byliście kiedyś na spotkaniu, na którym wszyscy mówili jednocześnie, aż chciało się krzyknąć: ,,Cisza!”? W tej grze nie będziecie się tak czuli. Zacznijmy…
  • Podziel uczestników na podgrupy liczące od 4 do 6 osób. Wręcz każdej podgrupie arkusz papieru i pisaki. Niech każda podgrupa zajmie swoje stanowisko przy osobnym stoliku.
  • Powiedz uczestnikom, że właśnie spełnia się ich marzenie – sale lekcyjne w ich szkole przejdą gruntowny remont. Budżet jest nieograniczony, a celem jest sprawienie, by było to najbardziej odpowiadające ich codziennym potrzebom miejsce. A co najlepsze, architekt oczekuje wizji nowych sal.
  • Każda podgrupa ma za zadanie narysować plan ich nowej klasy, a architekt zobowiązuje się zapoznać ze wszystkimi pomysłami. Jest tylko jeden warunek tworzenia grupowego projektu: zespół musi pracować w kompletnej ciszy. Uczestnicy nie mogą rozmawiać z pozostałymi członkami zespołu podczas tworzenia prac.
  • Daj zespołom 10 minut na stworzenie idealnej sali lekcyjnej.
  • Na koniec wywieś rysunki niczym w galerii sztuki i pozwól każdej podgrupie wyjaśnić swoją koncepcję pozostałym. Bo teraz wszyscy mogą już mówić!

 

OMÓWIENIE

  • Jak udało wam się przekazać swoje pomysły innym członkom zespołu? Jak precyzyjnie udało wam się odczytać zamiary pozostałych uczestników?
  • Czym różniłby się wasz końcowy efekt gdybyście mogli rozmawiać? Na ile poziom albo sposób waszego zaangażowania byłby wtedy inny?
  • Jakie zachowania pomagają grupie osiągnąć swoje cele? Jak sądzicie, jakie cechy powinna mieć osoba, by być dobrym członkiem zespołu?
  • Co mogliście zrobić inaczej, by poprawić swoją zdolność współpracy z innymi? Jak moglibyście poprawić swoją komunikację niewerbalną?
  • Czy były jakieś wspólne motywy, elementy dotyczące idealnej klasy lekcyjnej we wszystkich grupach?

 

MOC nowych inspiracji!