systemowe działania w dziedzinie profilaktyki społecznej
Pozytywne skarżenie
#
CZAS TRWANIA
Potrzebujesz ….. minut i czas na omówienie.
PRZEBIEG
Wykorzystując doświadczenie dzieci z naszych warsztatów profilaktycznych, możesz ponownie odtworzyć z uczniami jeden duży klucz współpracy w sali lekcyjnej.
Zbierz wszystkie klucze, które uczniowie stworzyli podczas warsztatów. Powiedz uczniom, że będą mogli ponownie odtworzyć duży klucz w sali (zawieszając klucz np.: na ścianie czy tablicy korkowej).
Wytłumacz uczniom zasady ,,gry” mówiąc: jeśli zauważysz, że ktoś w klasie zrobił coś miłego dla innych, np.: pocieszył, pomógł z pracą domową, pomógł posprzątać biurko, pożyczył przedmiot, zaproponował wspólną zabawę itp., możesz mi o tym powiedzieć. Wtedy jeden z kluczy zostanie uratowany i zawiesimy go na naszej tablicy! Z czasem odtworzymy jeden, duży Klucz Współpracy. Powiedz uczniom, że nie mogą sami domagać się zgłoszenia swoich ,,dobrych uczynków” przez innych uczniów, bo każdy robi to według własnego uznania i bez przymusu.
Co kilka dni możesz zapytać uczniów, czy zauważyli w klasie jakieś pozytywne sytuacje. Za każde przywołane wydarzenie jeden z kluczy wędruje na wspólną tablicę.
Po odbudowaniu klucza podaruj uczniom nagrodę, na którą wcześniej się z nimi umówisz np.: wspólną aktywność, w której lubią razem uczestniczyć.