W kwietniu na szkoleniach online prowadzonych przez Trenerów Epsilona pod hasłem: „Wpływ działań podejmowanych w okresie pracy zdalnej na kondycję szkoły po powrocie do pracy stacjonarnej” oraz „Jak wspierać uczniów i dbać o relacje w nauczaniu zdalnym? Praca wychowawcza szkoły on-line” zgromadziliśmy kilkudziesięciu dyrektorów szkół oraz pedagogów szkolnych z całej Polski.
Webinary odbyły się w ramach projektu „Wykorzystać szansę i sprostać wyzwaniom! Start nowoczesnej szkoły do nowej rzeczywistości”, który swoim patronatem honorowym objął Minister Edukacji Narodowej.
Trudny czas zamknięcia szkół postawił pracowników edukacji przed ogromnym wyzwaniem. Dostosowanie edukacji do zdalnej pracy z uczniami jest jednym z nich, ale być może nawet większym jest prowadzenie pracy wychowawczej poprzez platformy internetowe. Wychodząc naprzeciw tym potrzebom, postanowiliśmy zorganizować serię bezpłatnych webinarów dla pracowników szkół.
Celem tych spotkań było dostarczenie wiedzy o wpływie izolacji na uczniów i nauczycieli oraz poruszenie tematyki pracy w szkole stacjonarnej po epidemii. Ważnym elementem szkoleń była część warsztatowa, prowadzona na platformie Zoom, której celem była wymiana doświadczeń oraz udzielenie wsparcia pedagogom i dyrektorom. Wielu z nich odnosiło się również do tego, że obawiają się powrotu do szkoły stacjonarnej. Mają świadomość, że okres pracy zdalnej będzie miał swoje efekty w ogromnej potrzebie pracy w obszarze pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Uczestnicy bardzo docenili możliwość spotkania i rozmowy z innymi nauczycielami mierzącymi się z podobnymi wyzwaniami w codziennej pracy z uczniami.